De man achter Simple Connect

Stel jezelf even voor.  Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Henk Floor, ik woon in Nieuwveen en heb twee kinderen.  Ik ben geboren en getogen in Oegstgeest en in 2009 naar Rijnsburg verhuisd. Hier heb ik mijn huidige vrouw ontmoet, waar ik in de zomer van 2016 mee getrouwd ben. Later wilde wij groter wonen en landelijker en zijn we terecht gekomen in Nieuwveen

Mijn vader is in 2002 Forma gestart, waarna ik in 2006 het team ben komen versterken. In eerste instantie een technische functie op de helpdesk en dat gecombineerd met een opleiding technische informatica. Daarna verhuisd naar de verkoopafdeling waar ik tot 2013 met veel plezier de klanten van Forma heb bediend. Toen mijn vader helaas in 2013 kwam te overlijden ben ik het management van Forma ingegaan met als doel zijn nalatenschap voort te zetten en er een nog mooier bedrijf van te maken.

 

In het kort, wat voor bedrijf is Forma?

Forma is een klantgerichte, flexibele en vooral een service gerichte organisatie. We beheren/installeren telecomoplossingen, data netwerken en verpleegoproep systemen. We proberen continue te innoveren en zorgen ervoor dat al onze klanten krijgen wat zij verdienen.

 

Tijdens jouw activiteiten bij Forma kwam je met het idee om een apart bedrijf te starten, Simple Connect. Hoe kwam je op dit idee?

Forma is een organisatie die al een behoorlijke naamsbekendheid heeft opgebouwd in de zorgsector en bij grootzakelijke bedrijven. Daarnaast is de hele organisatie van Forma ingericht om de klant véél aandacht te geven en lange offertetrajecten en projecten te begeleiden. We zochten toen eigenlijk een manier om de MKB markt te bedienen en een abonnementsstructuur aan het portfolio toe te voegen, om zo onze business te verbreden. Ik ben van menig dat voor de mkb een andere benadering nodig is en hier een andere identiteit beter bij past.

 

Waar onderscheidt Simple Connect zich mee op de markt?

In een lang traject van research naar allerlei oplossingen voor de MKB markt op gebied van communicatie kwam ik erachter dat alles rondom telecom erg technisch wordt uitgelegd. Ik wil graag telecom simple en begrijpbaar maken voor de mkb’er.

 

Wat zie jij als voordeel van VoIP (bellen over internet)?

Als eerste de kosten besparing. Via internet bellen is een stuk goedkoper dan via een traditionele analoge of digitale lijn.  Tegenwoordig gaat alles via het internet, denk maar aan het ‘Internet of things’. Daarnaast ben je veel flexibeler met op of afschalen van je verbindingen en kunnen veel instellingen en tussentijdse aanpassingen gewoon online geregeld worden. Zo verwachten wij binnenkort de Simple Connect portal voor klanten te introduceren waarbij factuurgegevens en aanvragen allemaal online gedaan kunnen worden.

 

Kun je ons iets meer vertellen over de hosting modellen die gaan komen?

We gaan twee vormen introduceren. Één is een telefooncentrale in de cloud op basis van Avaya. Met als tegenhanger een low-cost oplossing uitgevoerd met veel standaard mogelijkheden. De Avaya Hosted oplossing zal een op maat oplossing worden en voor iedere klant naar eigen wensen worden ingericht.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.